Κόνιτσα

2 Δεκ 2008

Τουρισμός Πολυτέλειας και Οικονομική κρίση

Στα γιαννιώτικα ΜΜΕ προβάλλεται τις τελευταίες μέρες μεγάλο ξενοδοχείο της πόλης των Ιωαννίνων, το οποίο αποκτά πρότυπη μονάδα SPA και έτσι η Ήπειρος αποκτά το μερίδιό της στον "τουρισμό πολυτέλειας". Όπως διαβάζω σε γιαννιώτικη εφημερίδα το ξενοδοχείο αυτό " αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο και καλύπτει ανάγκες τόσο των πελατών του, όσο και του ευρύτερου κοινού".
Εγώ διερωτώμαι: Ευρύτερο κοινό και τουρισμός πολυτέλειας; Πώς ταιριάζουν αυτά και μάλιστα εν μέσω οικονομικής κρίσης; Όταν γονιός αναγκάζεται να κλέψει ένα μπουκάλι γάλα για τα παιδιά του. Όταν οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες απολύουν τους εργαζόμενους και μάλιστα λίγο πριν τις γιορτές. 'Οταν οι εργαζόμενοι παίρνουν μισθούς πείνας και οι συνταξιούχοι αναζητούν τα ληγμένα των σουπερ μάρκετ. Όταν οι οικονομικοί μετανάστες ξεροσταλιάζουν στους δρόμους για ένα μεροκάματο. Όταν, όταν...
Ποιες ανάγκες καλύπτουν λοιπόν οι πρότυπες μονάδες τουρισμού πολυτέλειας. Μήπως πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε ποιες είναι οι πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων; Μήπως πρέπει να ξαναθυμηθούμε πως κάποιοι δεν καλύπτουν ούτε τις στοιχειώδεις και να δράσουμε για όσους βρίσκονται σε δύσκολη θέση;

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΤΟ "ΧΑΒΙΑΡΟΠΕΨΙΟΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΕΝΩΘΕΙΤΕ" ΤΟΥ Γ. ΣΚΑΡΙΜΠΑ

piri-kai-to-xan είπε...

Συμφωνω με την τοποθετηση σου kuluvahata!εννοειται πως οι φτωχοι φτωχαινουν...ομως για να μαι ειλικρινης λυπαμαι τις καημενες ''κυριες'' των ιωαννινων, που δεν εχουν την οικονομικη ανεση για να πανε για spa στο πολυτελες ξενοδοχειο και για να το κανουν θα ''αναγκαστουν'' να τρωνε καθε μερα ψωμοτυρι και φασολια!!...Γιατι φυσικα ποσο in θα ειναι να λενε οτι πηγαν για spa εκει!!Κι ας λιμοκτονουν αυτες και ας αναστεναζουν οι πιστωτικες τους...Δε λεω πως οι αντρες μενουν πισω σε αυτη τη νοοτροπια αλλα οι γυναικες κρατανε τα πρωτεια...Αντε λοιπον και σε ενα ''Ioannina Golden mall'' βρε για να καλυφτουν και οι υπολοιπες ''αναγκες'' του τουρισμου πολυτελειας!! Γιατι που θα παει ο tourist να πιει τον καφε του, στο μωλο..οχι βεβαια..και μετα θα δεις υπερκαταναλωση οι φακες και τα φασολια!!!!!!Α ρε που παμε;

Βασίλης Π. είπε...

Δεν διαφωνώ kuluvahata αλλά τελευταία αρχίζω να πιστεύω ότι όλο αυτό το περί οικονομικής κρίσης είναι λιγάκι τεχνητό. Να σου πω την αλήθεια, δεν είδα και πολλούς που να έχουν επηρεαστεί από αυτήν. Μια βόλτα στις καφετέριες και τα μπαρ των Ιωαννίνων (ακόμα και την δευτέρα) και θα καταλάβεις γιατί προβληματίζομαι. Επίσης είναι η καλύτερη δικαιολογία για κάποιον επιχειρηματία να κάνει κάποιες δυναμικές κινήσεις... Τι να πω... Κάτι μου βρωμάει...

Ανώνυμος είπε...

Μπορεί ως ένα σημείο η κρίση να είναι τεχνητή. Ότι δεν υπάρχει όμως δε θα μπορούσα να το πω και μάλιστα παίρνοντας ως κριτήριο τις καφετέριες ρε Βασίλη Π. Ο κόσμος δυσκολευεται, η κίνηση στα καταστήματα επεσε,οι απολύσεις στις επιχειρήσεις είναι γεγονός.

Βασίλης Π. είπε...

Δεν λέω ότι μοναδικό μου κριτήριο για αυτό που σχολίασα είναι οι καφετέριες στα Γιάννενα. Είναι πολλά πράγματα τα οποία με κάνουν να προβληματίζομαι. Τα ΜΜΕ έχουν απίστευτη δύναμη και κάθε φορά που βλέπω ειδήσεις δεν ακούω και τίποτα θετικό. Από την μια η οικονομική κρίση, από την άλλη θα γίνουμε Σαχάρα κτλ κτλ... Τέτοια ακούει ο κόσμος και διαμορφώνει την ανάλογη ψυχολογία

re είπε...

Κάτι άσχετο:εκείνη η Εταιρεία που διαχειρίζεται τα εκατομμύρια της μονής Βατοπεδίου, η Ρασαντελ, προέρχεται από τη λέξη ράσα;

Kuluvahata είπε...

Ρε Βασίλη, ας πούμε πως υπάρχει η δημοσιογραφική υπερβολή.Αλλά το να αρνούμαστε τη σοβαρότητα των προβλημάτων δεν είναι επικίνδυνο;

Βασίλης Π. είπε...

Kuluvahata όλα αυτά φαίνονται και είναι πολύ σοβαρά αλλά σου υπενθυμίζω απλώς ότι προβληματίζομαι για την όλη κατάσταση. Σίγουρα πουλάει περισσότερο μια τέτοια κατάσταση. Δεν είναι εξίσου επικίνδυνο να μασάς ότι σου πασάρουν χωρίς καμμιά επεξεργασία?

kuluvahata είπε...

Βασίλη, επειδή δεν είμαι άνθρωπος που η πληροφόρησή του προέρχεται από τα ΜΜΕ, σου λέω πως λαμβάνω πολύ σοβαρά υπόψη τα κοινωνικά, τα περιβαλλοντικά προβλήματα και όχι μόνο. Όσο για την οικονομική κρίση σίγουρα είναι υπαρκτή, αλλά σίγουρα μεγεθύνεται για να νομιμοποιηθούν απολύσεις, να καθιερωθεί η μειωμένη (part time) εργασία, να αγοράζονται από
τα καρτέλ τα προϊόντα των παραγωγών σε εξευτελιστικές τιμές, να κερδοσκοπούν οι επιτήδειοι και άλλα τέτοια.

Βασίλης Π. είπε...

Ακριβώς αυτό λέω και εγώ. Μεγενθύνεται για να λειτουργήσει σαν άλλοθι πολλές φορές... Τι να πώ...βοήθειά μας...

re είπε...

Ρε piri-kai-to-xan, μήπως αλήθεια πήρις και το χάν΄ς; Αν η γυναίκα σήμερα δεν πάει σε SPA πολυτελείας, δεν έχει prada τσάντα, Αρμάνι ταγιέρ, Μπέρμπερυ
καπαρντίνα και στριγκάκι με διαμάντια, τι σόι γυναίκα θα είναι;

Σπουργογέρακας είπε...

Ο τουρισμός είναι τεράστια βιομηχανία που δεν πρόκειται να μείνει ποτέ από πελάτες.
Το ζητούμενο είναι τι προσέγγιση έχουμε εμείς στο θέμα αυτόν και πώς το διαχειριζόμαστε:
· Περιμένουμε τον πελάτη όπως η κυρία στο «σπίτι» για να τα ξεπουλήσουμε όλα ;;;;
· Περιμένουμε τον πελάτη όπως ο κύριος με τα εννέα γράμματα να ερθή στο σπίτι και να του δείξουμε και τι ωραίο σαλόνι έχουμε ;;;;;
· Η τον περιμένουμε σαν κοινωνοί μιας πολιτισμικής, πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς την οποία μετερχόμαστε με το δέος που της αρμόζει και καλούμε τους ανθρώπους της γης να έλθουν για να συμμετέχουν στην εμπειρία αυτή της ζωής μας;
( Θα ήθελα να το αναπτύξω λίγο αλλά πρέπει να είμαι σύντομος και επιγραμματικός)
Σήμερα στην Ελλάδα, που στο εξωτερικό διαφημίζει την πατροπαράδοτη Ελληνική Φιλοξενία, κατηγοριοποιούμε του τουρισμό και ζητούμε αυτόν των υψηλών εισοδημάτων , πουλάμε το νερό στους τουρίστες με κέρδος (να μην πω πόσο τα εκατό) και το καλοκαίρι στα νησιά κάθε επισκέπτης πληρώνει ακόμα και τον αέρα που αναπνέει.
Όσο για το τελευταίο που αναφέρεις νομίζω ότι πρέπει να επαναπροσδιοριστούν τα κοινωνικά συμβόλαια ώστε κάθε άνθρωπος να ζει με αξιοπρέπεια.
(ξέφυγα λίγο από το θέμα; )

Ανώνυμος είπε...

προσοχή όχι διαμάντια στο στριγκάκι μπορει να σπάσει κανένα δόντι

ΠΕΤΡΟΣ ΧΑΛΟΥΛΟΣ είπε...

Δέν ξέφυγες καθόλου Σποργογερακα.
Όσα γιά τήν οικονομική κρίση πιστεύω, ότι είναι η καινούργια μέθοδος νά βάλουν χέρι στά μετρητά
τής μάζας.
Τό κακό είναι ότι τά καταφέρνουν πάντα ,είτε μέ τό χρηματιστήριο ,είτε μέ τίς πυραμίδες ,είτε μέ οτιδήποτε άλλο σκαρφιστούν τά Golden boys ,καιτό ακόμη χειρότερο είναι ότι στό τέλος
πληρώνουμε καί στόν κινηματογράφο κάποια σχετική ταινία , γιά νά κατανοήσουμε τό μέγεθος τής βλακείας μας.
Καί τό χείριστο είναι ,ότι αφού τά καυτηριάσουμε όλα αυτά ψηφίζουμε στό τέλος σέ ποσοστό έως 80% τούς ίδιους εργατοπατέρες.

ti-le-fakos είπε...

πολύ της μόδας ο όρος "ελαστικοποίηση του ωραρίου"! Ακούγοντας τον κανείς νομίζει ότι ο εργοδότης είναι τόσο καλός και πονόψυχος που δεν έχει πρόβλημα να φύγει μία ώρα νωρίτερα η καλή κυρία απ' τη δουλειά, ώστε να προλάβει μη κλείσει το spa και να αναπληρώσει την χαμένη ώρα την επόμενη μέρα. Κούνια που μας κουνάει...

kathiki είπε...

Βασίλη Π. αυτό που λες μου θυμίζει την άποψη του κ. Τζίμα (Υπουργού Μακεδονίας Θράκης) για την οικονομική κρίση. Δήλωσε λοιπόν, αυτό το 1/3 του μοναδικού τριπτύχου Ψωμιάδης - Παπαγεωργόπουλος - Τζίμας, ότι η Θεσσαλονίκη δεν μπορεί να μιλάει για κρίση όταν στις 3:00 το πρωί Σαββάτου οι καφετέριες της πλατείας Αριστοτέλους είναι γεμάτες...Δηλαδή αυτός είναι δείκτης της κρίσης!!!
Και μην ξεχνάτε φίλοι μου: Life is too short to drink cheap wine!

Να γιενς ξικι είπε...

Τώρα που θέλουν να κάνουν την 5ήμερη εργασία 3ήμερη ή 2 εβδομάδες το μήνα, εκεί να δεις ατελείωτος χρόνος για spa Ti-le-fake!
Και τότε δε θα τρώνε φασόλια οι κυρίες αλλά το σκ..ό τους παξιμάδι!